V éře chytrých telefonů, které jsou vybaveny mnohdy technicky i značně vyspělými fotoaparáty, se řada majitelů nemovitosti domnívá, že si svůj byt či dům vyfotografuje sama. Proč to není vhodné a co vám přinese profesionální fotografie?
Kvalitní fotografie prodá i vaši nemovitost. Vizuální doprovod totiž prodává. V tomto případě platí, že jedna fotografie mnohdy poví více než celý inzerát. Fotografie významnou měrou rozhoduje o tom, jestli si inzerátu vůbec zájemci všimnou. Navíc vám kvalitní fotografie pomohou se odlišit od záplavy podobných nabídek. Myslete na to, že ve stejnou chvílí se na realitním trhu prodávají tisíce nemovitostí.
Navíc mohou fotografie podtrhnout vaše tvrzení, která uvádíte v inzerátu. Pakliže prodáváte byt, jehož hlavní devizou je velký otevřený prostor, jednoznačně je na místě to ukázat.
Ovšem pozor, fotografie by měla dokreslovat realitu. Není žádoucí snažit se vyvolat dojem, který neodpovídá skutečnosti. Pakliže má nemovitost určité nedostatky, vyplatí se je otevřeně přiznat. Pravda by stejně v čase vyšla najevo.
Výsledný dojem musí stavět na přirozenosti. Ostatně potenciální zájemce během prohlídky určitě neuvidí úpravu v grafickém editoru, ale reálný stav.
Proč se při prodeji nemovitosti vyplatí využít profesionální fotografie
Chceme-li dosáhnout kvalitního výsledku, je nutné si uvědomit, že fotografování vyžaduje pokročilé znalosti. Fotograf musí mít cit pro kompozici, perspektivu, detail i práci se světlem, a to jak tím přirozeným, tak také umělým.
Běžný uživatel zkrátka netuší, co znamenají pojmy jako hloubka ostrosti nebo délka expozice a už vůbec s nimi nedokáže adekvátně pracovat.
Fotografování lze označit za do velké míry technickou disciplínu, která má své zásady. Řada fotografů se na ni přímo specializuje a fotografování pro účely komerční bývá pomyslnou nejvyšší metou. Je tedy nasnadě, že běžný uživatel s mobilním telefonem pravděpodobně nedocílí tak dobrých snímků jako profesionál.
Kromě dovedností je u fotografování nutno vzít v potaz i technické limity. Jen málo amatérů má běžně k dispozici profesionální fotovýbavu za desítky tisíc korun. Širokoúhlý objektiv a stativ jsou víceméně podmínkou. Běžný mobilní telefon přitom pokročilé zrcadlovky v žádném případě nenahradí.
Standardem je také použité fotografie upravit v grafickém programu. Díky tomu se například zvýrazní barvy či upraví světlo, aby interiér lépe vynikl. Tento postup se nazývá postprodukce.
Jak na úspěšný prodej nemovitosti? Úspěšný prodej nemovitosti je přitom založen na celkové prezentaci nemovitosti. A vzpomenutá fotografie je jen jednou její částí.
Nutné je tak umět i nemovitost adekvátně připravit. Tímto aspektem se ve sféře realit zaobírá specializovaný obor zvaný Home Staging. Odborníci, kteří se v tomto oboru pohybují, se pak nazývají home stageři.
Tito lidé jsou profesionálové, kteří mají na starosti právě přípravu nemovitosti na fotografování i následné prohlídky. Homestaging umí využít celou řadu velmi jednoduchých prostředků k tomu, aby přesvědčil potenciálního zájemce, že právě tady si umí představit mít svůj domov. Prakticky na každé nemovitosti lze přitom něco zajímavého najít.
Potenciál nemovitosti bývá často ukryt za nánosem prvků, které tu nashromáždili původní vlastníci. Samotní majitelé nemovitostí to často nevnímají, ale mnoho drobností, které možné jim připadají normální, případně dokonce působí útulně, vyvolává v nestranném přihlížejícím pocit chaosu. Nemovitost často působí vysloveně neuklizeně.
Vyprázdnit prostor zcela však také není řešení. Na místě je určitě do prostoru začlenit i dekorace, například květiny. Interiér díky tomu působí mnohem atraktivněji.
Výhodou homestagingu je to, že si zpravidla vystačí s tím, co je dostupné. Proto není nijak cenově náročný a nepotřebuje nakupovat nový nábytek nebo dokonce kompletně rekonstruovat. Drobné opravy jsou však ještě před prodejem v zájmu prodávajícího, zájemci to nepochybně ocení.
Homestaging vychází ze snahy prostor uspořádat decentně a vytvořit interiér působící nevtíravě. Někteří tak přirovnávají celý efekt výstižně k hotelovému pokoji. Obdobně byste se v něm měli cítit pohodlně, když do něj vstoupíte, ale není zde na rozdíl od domova přemíra věcí, k nimž máte citové vazby.
Podle statistik tak nemovitosti, které prošly Home Stagingem, mohou získat až o 80 % vyšší sledovanost svého inzerátu.
Při prodeji nemovitosti využijte pomoc realitního portálu Realityno
Investovat do odborníků, kteří dokáží vaši nemovitost odborně před prodejem připravit a adekvátně ji prezentovat, se tak jednoznačně vyplatí.
Nemovitost se prodá spolehlivě, rychle i za vyšší cenu. O tom vás přesvědčí služby realitního portálu Realityno. Ačkoli jako u každé služby je nutné počítat s provizí, ze statistik vyplývá, že zájemcům se daří prodat nemovitosti pod vedením zkušených profesionálů dokonce o 9 % výhodněji.
Dáno je to nejen komplexním přístupem k prezentaci nemovitosti na trhu. Realityno disponuje rovněž vlastní databází zájemců. Tito zájemci mají prověřenou bonitu a jde tedy o osoby s dostatečnou hotovostí, případně o ty, které již mají schválen hypoteční úvěr, kterému se obecně říká pohotovostní hypotéka a jde o schválenou hypotéku i bez vybrané nemovitosti, kdy mají zájemci až 3 roky na hledání..
Lze tak říci, že se minimalizuje šance, že se zájemci bude nemovitost líbit, ale z prodeje ve výsledku i tak sejde. Tím se vytvářejí zbytečné průtahy, kterým je pečlivým plánováním obchodní strategie možno předejít,
K dalším efektivním prodejním nástrojům se řadí rovněž možnost online aukce. Ta se využívá za předpokladu, že se sešlo více zájemců, kteří chtějí nemovitost koupit. S těmi je následně vytvořena virtuální aukce.
Jedná se o dražbu, v níž dochází k přihazování částky. Nejvyšší nabídce je poté nemovitost prodána. Výhoda je poměrně zřetelná: Původní cena se navýší. Prodávající tak za svou nemovitost může utržit ještě vyšší sumu.