Jak dlouho trvá vyřízení hypotéky a co je potřeba si připravit k žádosti

Přemýšlíte, jak dlouho trvá vyřízení hypotéky a co všechno je potřeba si připravit? Někteří z mých klientů přicházejí s obavou, že je čeká dlouhé vyřizování, dokládání informací a podkladů do banky atd. Počítají tak dopředu s tím, že jim to zabere přibližně dva měsíce i déle. Skutečnost je naštěstí úplně jinde. Klasická hypotéka na koupi nemovitosti se dá vyřídit během pár dnů od dodání kompletních podkladů do banky.

Některé doklady se dodávají klidně i po podpisu úvěrové smlouvy, k čerpání hypotéky nebo po čerpání hypotéky. Určitě ale nestačí nechat si spočítat hypotéku online na nějaké kalkulačce. Vždy je to o individuálním posouzení situace, plánů a možností.

Ne každá banka totiž nabízí to, co potřebujete, má odpovídající řešení nebo požadavky na bonitu. Volbou nevhodného řešení a nevhodné banky se zbytečně připravujete o čas a riskujete další a další záznamy žádostí do bankovních registrů. Nechte si proto poradit od profesionálů a získejte nejen správné řešení, ale také lepší podmínky, kompletní hypoteční servis včetně obchodních slev a další výhody. Stačí jen vyplnit formulář v tomto článku a o ostatní se postarám já osobně nebo moji kolegové.

Je nevýhodné vyčkávat až na poslední chvíli a řešit potřebné úkony a dávat dohromady podklady až když nás tlačí čas. S klienty se totiž raději připravuji dopředu. Vím.e tak, jaká je jejich horní hranice pro financování hypotékou a co všechno budeme potřebovat. Máme připraveny i kalkulace a očekávanou úrokovou sazbu k jednání. To je totiž jedna z mnoha výhod, které pro své klienty zajišťuji

Vyřízení hypotéky při koupi nemovitosti i výstavbě – co je potřeba

Účel úvěru – to, kvůli čemu si berete hypotéku. Ať už je to kupovaná nemovitost, výstavba, rekonstrukce nemovitosti, vyplacení podílu na nemovitosti, dražba atd.

LV – list vlastnictví – informace o nemovitosti, kterou budete kupovat. V případě, že budete ručit také jinou nemovitostí, dokládáte LV této nemovitosti.

Nabývací titul nemovitosti – zde je potvrzeno, kdo je skutečným vlastníkem nemovitosti a jakým způsobem jí získal. Koupě, dědictví, dar nebo dražba. To jsou čtyři nejčastější způsoby. Některé banky si nabývací tituly stahují přímo z Katastru nemovitostí.

Odhad nemovitosti – Každá banka vyžaduje odhad nemovitosti, která bude sloužit jako zástava/ručení u úvěru. Většinou to bývá právě kupovaná nemovitost. Lze použít starší odhad nebo si pro vyřízení hypotéky necháte vypracovat nový odhad nemovitosti bankou či nějakým odhadcem ze seznamu zvolené banky. Odhady nemovitosti se provádějí místním šetřením nebo online.

Rezervační smlouva nebo návrh Kupní smlouvy – banka pro sestavení úvěrové smlouvy potřebuje vědět zejména to, že doopravdy kupujete onu nemovitost a prodávající jsou skuteční a jediní vlastníci. Ve smlouvě jsou také uvedeny termíny jednotlivých plateb (rezervační poplatek, vlastní zdroje, úvěr z banky), způsob platby a příjemce plateb (realitní kancelář, bankovní úschova atd.)

Doložení vlastních zdrojů – Peníze, které vkládáte do nemovitosti (rozdíl mezi kupní cenou a hypotékou) se označují jako vlastní zdroje. Pokud si je banka vyžádá k doložení, postačí výpis z bankovního účtu nebo screenshot z internet bankingu.

Potvrzení o zrušení kontokorentu / úhradě půjček a pod. – Nestačí váš příjem na hypotéku, protože splácíte půjčku nebo máte kontokorent? Tyto dluhy můžete kdykoliv zaplatit

Potvrzení příjmů ze zaměstnání – Formulář, který vám vyplní účetní ve vašem zaměstnání. Platnost je do 30 nebo 60 dnů od data vystavení. Pokud chodí vaše výplata přímo na bankovní účet tam, kde se žádá o hypotéku, nemusí být potvrzení příjmu vyžadováno.

Potvrzení o rodičovském příspěvku – Ženy na mateřské dovolené pobírající rodičovský příspěvek získají na OSSZ potvrzení o vypláceném rodičovském příspěvku (v jaké výši a do kdy bude pobírán)

Daňová přiznání OSVČ – pokud podnikáte, je zdroj a výše příjmů dokládána přes potvrzená Daňová přiznání za poslední (a občas i předposlední) daňové období.

Potvrzení o bezdlužnosti vůči Finančnímu úřadu – Podnikatelé předkládají toto potvrzení, které za poplatek 100,- Kč vystaví místně příslušný Finanční úřad. Na vystavení tohoto potvrzení mí FÚ termín 30 dnů. Většinou je to ale otázka necelého týdne. Pokud ale vlastníte nemovitost v jiném okrese nebo kraji, čeká se na vyjádření příslušného FÚ o bezdlužnosti za daň z nemovitosti

Potvrzení o úhradě vyměřené daně – Vyšla vám z daňového přiznání daňová povinnost? V tom případě si připravte potvrzení o úhradě daně. Postačí kopie z pokladny Finančního úřadu.

Projekt výstavby a položkový rozpočet – Při výstavbě a rekonstrukci se bankovnímu odhadci dokládá položkový rozpočet a podklady s projektem. Podle nich pak odhadce stanoví cenu budoucí, tj. odhadní cenu nemovitosti po dokončení výstavby nebo rekonstrukce. –

Stavební povolení – Výstavba nemovitosti a větší zásah do budovy při rekonstrukci vyžadují stavební povolení. To se pak dokládá i bance k čerpání hypotečního úvěru.

 

[button color=“blue“ size=“large“ type=““ target=““ link=“https://petrparizek.cz/spocitat-hypoteku/“]CHCI ZÍSKAT VÝHODNÉ ŘEŠENÍ[/button]

 

Vyřízení hypotéky při refinancování

V případě refinancování hypotéky není ani tak důležité co si připravit, ale kdy se připravit. Určitě totiž není vhodné nechávat vše na poslední chvíli. V některých případech se totiž můžete připravit na refinancování hypotéky až 3 roky dopředu. Počítejte ale s tím, že s podpisem nové úvěrové smlouvy na refinancování začíná také běžet nová fixace. Splácení původní hypotéky sebere období od podpisu nové smlouvy do konce platnosti původní smlouvy. Z pětileté fixace je pak třeba jen dvouletá. Proto je lepší varianta s delším obdobím fixace nebo počkat na vývoj trhu. To, že se očekává růst úrokové sazby totiž hned neznamená, že budou vysoké úroky. Je zde totiž pořád síla poptávky a nabídky.

Vyřízení hypotéky záleží na správné přípravě

Seznam obsahuje nejčastější situace a podklady. Ne každá banka pro vyřízení hypotéky potřebuje vše ze seznamu. O tom, co bude potřeba připravit a dodat do banky se pak s klienty dohaduji až po výběru vhodného způsobu financování a volbě poskytovatele úvěru. Jde totiž o to, abychom už na první schůzce zvolili ten vhodný způsob financování, který nebude obnášet tolik administrativy a dokládání. Je to i kvůli dodržení termínů z rezervační smlouvy realitní kanceláře.

 

 

 

 

Zdroj obrázku: Designed by Freepik

Řešíte situaci ve článku? Chcete nějaké upřesnění?
Pomohu vám s tím. Stačí jen odeslat tento formulář

Splňte si Vaše sny

jednoduše a s přehledem

Získejte postupný návod k finanční pohodě a dosažení vlastních cílů (bydlení, úspory, finanční nezávislost)
+ ZDARMA oblíbený e-book

e-book Proč se vám nedaří výhodněji spořit a investovat?

Děkuji za Váš zájem

Formulář byl odeslán

Odpovím Vám co nejdříve

S pozdravem Petr Pařízek