Jak se stát realitním makléřem, který má úspěch, prodává spoustu nemovitostí a užívá si obchody? Jednoduše. Stačí jen dodržovat férovost a postupy, které Vám zajistí kvalitní servis pro klienty. Nebudu zde rozebírat metodiky a výukové metody různých nadnárodních realitních společností. Pouze zde lidsky zhodnotím pohled na realitní makléře ze strany kupujících. Tak, jak to vidí oni.
Nechci zde ani nikoho poučovat nebo školit. Jsem si ale jistý, že si každý začínající realitní makléř najde to své a moje názory mu pomohou v rozvoji. Realitních makléřů je spousta a je to s nimi jako s taxíkáři v Praze. Někteří chtějí jen co nejrychleji vydělat spoustu peněz a to za každou cenu. Vůbec je nezajímá, že tudy cesta nevede a za krátký čas stejně skončí, protože se takto neuživí.
Smutné je, že tak ničí obecné povědomí o realitních makléřích. Mezi nováčky v realitách je spousta rozumně uvažujících jedinců, kteří hledají ideální způsob, jak se stát realitním makléřem, který odvádí svou práci opravdu kvalitně a proto si získává důvěru mezi novými klienty a jeho předchozí klienti se k němu rádi vracejí.
Desatero: Jak se stát realitním makléřem co prodává
1) 7 vteřin aneb První dojem rozhoduje – Nic nedokáže zkazit obchod více, než prvních 7 vteřin při osobním setkání. Je dokázána a změřena doba, po kterou si na Vás člověk dělá první dojem. Jde právě o prvních 7 vteřin, které rozhodují. Vždy si proto dejte maximálně záležet na prvním dojmu a ten si také udržujte svým vystupováním. S tím ale souvisí i bod č.2:
2) Buďte svůj a nehrajte naučenou roli – Dalších rada ze seznamu jak se stát realitním makléřem co opravdu prodává je jednoduchá: Buďte sami sebou. Jestli chcete oslňovat klienti znalostí odborných pojmů a naučených frází, klienta spíš odradíte. Bude si prostě připadat, že se nad ním se svými vědomostmi povyšujete. To není dobré. Realitní makléř musí být také psycholog a poznat styl uvažování protistrany. Podle toho pak jedná s klienty během spolupráce a drží si lidský přístup…….ovšem v rovině profesionality.
3) Dochvilnost je výsadou králů – Domluvili jste si schůzku s klientem nebo prohlídku nemovitosti? Nikdy nejezděte pozdě a pokud k tomu přeci jen dojde, volejte aspoň 30 minut před termínem schůzky, že se nejspíše opozdíte. Stejně tak ráno v den schůzky volejte klientovi s potvrzením dnešní schůzky. Ne vždy je vhodné poslat jen SMS.
4) Buďte v pravidelném kontaktu se všemi – Je chybou soustředit se pouze na aktuálně řešené prodeje nemovitostí. Uvědomte si, že máte k dispozici přísun kontaktů nejen od prodejců nemovitostí nebo zájemců o nemovitosti, ale i na Vaše obchodní partnery. Využijte toho a rozesílejte každý měsíc jednoduchý Newsletter s odkazem na nový článek na Vašem Webu nebo odkazy na zajímavé články na Internetu. Dostanete se tak do podvědomí klientů a pak se na Vás obrátí jako na prvního.
Nemáte zkušenosti se psaním článků pro Váš web nebo rozesíláním Newsletterů? Nechte to na profíky. Jednoduchý a kvalitní článek na zakázku se dá pořídit již od 70,- Kč/NS
Doporučuji vkládat články na Váš web pravidelně aspoň 1x za měsíc. Ideální řešení je 1 článek každý týden. Nesmíí jít vždy o prodejní článek nebo propagace Vašich služeb. Soustřeďte se na aktuální témata související s Vaší službou. Na začátku roku to může být třeba řešení daně z nemovitostí, v létě třeba varianty zabezpečení domácnosti. Lidé jezdí na dovolenou a chtějí mít jistotu. Možností a témat je spousta, tak proč je nevyužít?
S vhodným způsobem financování hypotéky zajistím vašim klientům celkovou slevu až 0,5% na celkové splátce
5) Nejen chybami se člověk učí – Každý dělá chyby. Obzvláště nováčci. Je na Vás , aby jste se chyb vyvarovali. Nikdo ale neříká, že Vám za každou chybu bude někdo hned trvat hlavu. Pokud se ale přeci jen něco stane, zajistíte nejdříve nápravu chyby a zároveň se do budoucna rozhodnete, co by právě této chybě mohlo předcházet. Zapomínáte na důležité body ve schůzce? Tak si prostě napište seznam bod po bodu, krok za krokem. Tento seznam může mít i podobu formuláře, který si během jednání s klientem odškrtáváte a doplňujete. Nikdo po Vás přece nechce, aby jste se učili vše nazpaměť. Prostě berte chyby jako další lekci do budoucna.
Vaše kariéra není sprint ale maraton. Počítejte s tím.
6) Zapomeňte na „levárny“ – Jde Vám jen o to podepsal exluzivitu při prodeji nemovitosti s pokutou, pokud si klient najde kupujícího sám a Vy budete čekat pouze na toto? V tom případě zapomeňte na to, že z Vás bude úspěšný realitní makléř. Stejně tak to platí s naléháním na kupujícího pro výběr rezervačního poplatku i když předem víte, že nemusí být nemovitost pro klienta bonitně dostupná.
Obvolávat nabídky nemovitostí s jasným označením „realitní kanceláře nevolat“ je už kapitola sama pro sebe. I zde je ale možnost, jak můžete zaujmout prodávajícího, aniž by jste cokoliv obcházeli. Jednoduchý telefonát totiž zaujme prodávajícího tak, že se sám začne zajímat o spolupráci s Vámi.
Hrajte s klienti WIN / WIN
7) Klient je váš partner – Vždy s klientem jednejte jako s rovnocenným partnerem. Jestli řešíte jak se stát realitním makléřem, už dopředu počítejte s tím, že jste součástí obchodu, kde jsou si všichni rovni a obě strany mají z obchodu užitek. Tomu se zjednodušeně říká WIN/WIN. Klient prodává nemovitost, Vy mu zajistíte kupce a potřebný servis. Proto se nikdy nepodbízejte/nepodlézejte a buďte prostě profesionálem. Jestli začnete klientovi podlézat a ustupovat za každou cenu, jste sami proti sobě. Klient čeká autoritu, která prodá jeho nemovitost.
8) Kvantita není kvalita – Chcete co nejrychleji obvolat všechny nabídky nemovitostí z každého dne a prodávat co největší množství nemovitostí? Držím palce, ale ztrácíte nejen čas, ale i peníze. Zbytečně budete oboje utrácet při dojíždění do vzdálených míst a budete se přetahovat i s dalšími makléři z jiných společností. Pro začínající makléře je nejlepší variantou soustředit se na své okolí. Máte výhodu, že si v okolí vybudujete své jméno, lidé Vás zde již znají a můžete prodej podpořit i vhodně umístěnou reklamou v místním tisku nebo roznosem letáčků.
9) Co se neměří, nedá se zhodnotit – To platí u všeho. Přemýšlíte o tom, jak se stát realitním makléřem který vydělává? Tak si evidujte si veškeré Vaše náklady a příjmy u jednotlivých aktivit nebo obchodních případů. Postupem času pak získáte praktický zdroj informací, který Vám umožní snižovat náklady nejen finanční, ale i časové. K evidenci postačí třeba i jen tabulka v Excelu. Samozřejmě můžete mít v mobilu i aplikace pro přesnější evidenci.
10) Nehrajte si pouze na svém písečku – V seznamu rad jak se stát realitním makléřem jsem již zmiňoval, že realitní trh je velký trh a je napojen i na ostatní služby s ním spojené. Ať už se jedná o hypoteční servis, právníky, řemeslníky, marketing a pod. Proto není dobré se vyhýbat spolupráci s externím partnerem. I hypoteční specialista nebo řemeslník mají své klienty a obchodní partnery, kteří poptávají/nabízejí nemovitosti ke koupi nebo pronájmu. Pokud jste tedy pravidelně v kontaktu se svými obchodními partnery, můžete se tak snadněji dostat k dalším obchodům.
11) Prodávejte svoje jméno – Lidé se ztrácejí v nabídkách bank, realitních kanceláří, názvech výrobků atd. Vždy si ale budou pamatovat jména lidí, se kterými byli spokojeni. Začínající realitní makléři mají hlavně na začátku tendenci měnit realitní kanceláře. Snaží se jít vždy za lepší nabídkou. Vaši předchozí klienti pak volají do předchozí kanceláře, protože mají kontakty právě na ní. Hlavně když využíváte služební telefon, přicházíte tak o budoucí klienty. Založte si proto jednoduché internetové stránky ve formě www.jmenoprijmeni.cz a tam mějte vždy aktuální informace. Na stránkách doporučuji doplňovat zajímavé články. Stejně tak, jak to dělám já. Články poté sdílejte na Facebooku s přáteli. Web lze propojit i s Firemní stránkou, kterou si založíte na Facebooku.
Chcete vydělávat ještě více a ještě pohodlněji?
V rámci spolupráce s realitními makléři nabízím zejména pro nováčky nadstandardní odměny za doporučené klienty. Jako jeden z mála nabízím vyplácení odměn nejen za nové případy, ale i za již uskutečněné obchody!
Proč spolupracovat právě se mnou? Mám zkušenosti s řešením hypoték a úvěrů již od roku 2011. Mám k dispozici kompletní nabídky finančního trhu pro hypotéky, stavební spoření i nebankovní nabídky pro vyplacení exekucí.
Vašim klientům zajistím lepší podmínky ve zvolené bance, obchodní slevy a asistenci při plnění podmínek k čerpání hypotečního úvěru. Klienti navíc získají možnost dalších slev a výhodnější nabídky při odběru energií.
Kontaktujte mne nebo se přihlašte k odběru novinek a zajímavostí
[fc id=’1′ align=’center‘][/fc]
Věřím, že jste si ve článku našli potřebné informace a můj pohled na věc Vám přinesl inspiraci kde a jak zlepšit Vaše aktivity. Uvítám i Vaše nápady a návrhy k doplnění článku. Stejně tak jsem Vám k dispozici pro spolupráci ve formě kompletního hypotečního poradenství a servisu pro Vaše klienty. Zajišťuji vše od konzultace, posouzení bonity klienta, řešení vhodného způsobu financování a následně zajišťuji potřebný hypoteční servis.