Tento článek bude spíše tip pro mé kolegy z oboru nejen hypoték, ale pro finanční poradce. Jedná se o lepší a hlavně kompletní evidence smluv a správu klientů. Doposud jsem využívat tabulky v Excelu a samozřejmě i firemní systém, kde je evidence veškerých smluv atd. Zkušení hypoteční poradci a pojišťovací makléři ale vědí, že ne vždy se dá využít firemní systém naplno. To neznamená, že je snad špatný, to určitě ne, ale každý má rád své nastavení systému práce s klientem.
Také si držím základní pravidlo, že vlastní databáze klientů je Svatý Grál každého finančního poradce, který to myslí vážně. Díky tomu máte přehled nejen o tom, kde co máte s jakým klientem, ale také přehled s možností filtrace podle data výročí, přehled o tom, jak je klient obslouženy a také propojení s partnery / manželkou atd.
Na Facebookové skupině podnikatelů jsem položil dotaz na doporučení online nástroje na správu klientů. Už dávno se nevyplatí si instalovat cokoliv do počítače, protože v online řešení máte k informacím přístup odkudkoliv. Postupně jsme prošel jednotlivé varianty z doporučení a našel jsem opravdové eso nejen na správu klientů, ale i jednotlivých požadavků. Jako zásadní ke zvážení mi pak vyšel Pipedrive a Raynet.
Evidence smluv a správa klientů od Raynet prostě funguje
Přesně to potřebuji nejen já. Jednotlivé položky a bloky se totiž dají doplnit o vlastní záznamy a stavy vyřizování. K dispozici je i časová osa jednotlivých případů. Tím máte i přehled co a jak se přesně řešilo.
Původně jsem totiž hledal jen adresář, do kterého bych si poznamenával aktuální stav a potřebné úkony. Díky správě klientů mám ale nyní mnohem více možností, protože u každého klienta mám nejen jednotlivé obchodní případy, ale i jejich stav, průběhy jednání a aktivit a samozřejmě díky propojení s Google kalendářem (jde i propojit na kalendář iPhone) si mohu zadávat úkoly přímo ze systému.
Já si založil u hlavního kalendáře vlastní kalendář přímo na úkoly a výročí, kde se mi evidují v předstihu. Sami uvidíte, že se to vyplatí, myslet dopředu.
Pro analytiky jako já, je rozhodující si vše vyzkoušet a „osahat“. Díky měsíční zkušební verzi ZDARMA k tomu máte dost času. Já osobně už jsem byl rozhodnutý k přechodu už během prvních pár minut, kdy mne systém nechal naimportovat své kontakty z Excelové tabulky a já si mohl nastavit stavy, požadavky, štítky vše možné přesně podle mých potřeb.
Jednotlivé obchodní případy se evidují odděleně pod klientem. Nemusím tak mít duplicitní záznam klienta s každým požadavkem (spočítat hypotéku, pojištění atd.). Vše si eviduji odděleně. Raynet má dokonce i připravený profil nejen pro finanční poradce, ale i pro realitní makléře.
Mobilní aplikace jako bonus
Co je ještě lepší, je mobilní aplikace pro Android i iPhone. V ní lze jednoduše přidávat nové klienty, požadavky a vše pak jednoduše pročítat a editovat. Aplikace mi přijde uživatelsky přívětivá a dá se říct, že je v podstatě plnohodnotná jako přístup na počítači.
Popravdě řečeno se ani nedá popsat vše, co CRM umožňuje. Každý si ho jistě nastaví podle svého a já už si tak v klidu mohu spravovat klienty a jejich požadavky odkudkoliv a podle svého nastaveného systému.
Já osobně tento CRM systém doporučuji minimálně vyzkoušet, protože vlastní zkušenost je to nejlepší. Správa klientů a obchodů ale není jen pro hypoteční poradce a pojišťovací makléře. Hodí se v podstatě pro všechny podnikatele, kteří chtějí mít kontrolu nad objednávkou, zakázkou a kontaktů s klienty.
Raynet není jen evidence smluv pro finanční poradce
Přesně tak, protože ho využijete klidně i jako drobný živnostník, malá firma nebo prostě podle potřeby. Je jen na vás, jak si ho nastavíte, jak budete evidovat zákazníky, jaké informace u něj necháte v evidenci atd.
Zkuste Raynet zdarma a uvidíte, že se evidence smluv a klientů hodí i vám. Já mohu s klidem potvrdit, že mi využití Raynetu ušetřilo spoustu času, zajistilo přehled o cross-selu a samozřejmě evidenci smluv, výročí a kompletnosti portfolia. No a samozřejmě Obchodní nástěnku, kde jsou jednotlivé rozdělané obchody ve sloupci podle stavu vyřízení.